esmaspäev, 30. detsember 2019

Tagasivaade tomatisuvele


 
 
Nagu ikka, katsetasin tänavu vanade ja järeleproovitud sortide kõrval ka uusi ning kokkuvõttes jäin väga rahule, eriti uute ploomtomatitega. Suvi mõjus taimede kasvule kummaliselt ja vaatamata suurele soojale lõpetasid nad saagi andmise ebatavaliselt vara. Ainult kurgid pidasid esimeste külmadeni vastu, kui seda saab üldse külmaks nimetada.
 
Tavalised madalakasvulised tomatid: 'Fantasio', 'Mato' ja 'Money Maker'. Nendest viimast polnud ma varem kasvatanud. Tema saak oli küll hea, kuid mitte midagi vapustavat ja erilist muljet see sort mulle ei jätnud. 'Fantasio' ja 'Mato' tõestasid aga taas oma headust.
 
Ploomtomatid: 'Roma', 'Agro' ja 'Kimcic'. Esimene oli vana tuttav, kuid teised kaks olid minu jaoks uued ning osutusid heaks valikuks. Nad olid väga suure saagiga ja viljad kena tiheda lihaga. Üks mu lemmikuid on ka 'San Marzano 2', kuid tema seemet ei õnnestunud mul sel hooajal soetada.
 
N-ö mustad tomatid: 'Black Trifle', 'Noire de Crimée' ja 'Indigo Rose'. Kõik nad olid vanad tuttavad ja valmistasid endiselt rõõmu.
 
Kirsstomatid: 'Gardener's Delight', 'Idyll', 'Figiel' ja 'Goldkrone'. Mõne kohta, mis on natuke suurema viljaga, on nüüd ka uus väljend kokteiltomat, aga minu jaoks suurt vahet pole. Esimest olen kasvatanud juba aastaid, ülejäänud olid vist tänavu kõik uued sordid. Kuigi väikeste tomatite puhul lubatakse alati, et need on väga magusad, siis iga kord see niimoodi pole. Sedakorda oli üllatuseks 'Idyll', kelle tomatimamm oli tõepoolest ülimagus! Ja kui teinekord võib see oleneda ka kasvutingimustest, siis praegusel juhul jagasin seda taime ka oma sugulasele, kes kasvatas teda teistes tingimustes, kuid saak oli samuti silmatorkavalt magus.
 
Kollased tomatid: 'Lemon Boy', 'Banana Legs' ja 'White Beauty'. Esimesed kaks olid järeleproovitud sordid ja nad kasvavad juba mitu aastat mu kasvuhoones. 'Banana Legs' on lihtsalt atraktiivne ja tekitab alati kõigis rõõmsat elevust ning kuna maitse on samuti hea, leian talle ikka koha. 'White Beauty' oli esimene katsetus ja ilmselt jääb ka viimaseks. Vili oli üsnagi ebameeldivalt hapukas ja küpses ka üsna visalt.
 
Veel oli mul üks nimetu madalakasvuline oranž tomat, millelt võtsin möödunud aastal ise seemned. Pärines see taim ühest amplitomatite seemnepakist. Kasvas ta toona mul õues potis ja oli väga saagikas. Ka seekord kasvatasin teda õues potis ning huvitav oli see, et kui kasvuhoones lõpetasid taimed kasvamise juba üsna vara, siis tema pidas maja seina ääres potis veel isegi esimeste külmadega vastu, andes järjest vilju.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar